پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۶:۴۰

موازی کاری‌ها در سازمان توسعه مکران باید به حداقل برسد

باشگاه خبری فراساحل: استاندار هرمزگان گفت: تداخل و موازی کاری‌ها در سازمان توسعه سواحل مکران باید به حداقل برسد تا در کنار آن بخش دولتی 2 و 3 شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای این امر نقش بیشتری ایفا کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز جمعه در جریان سفر به جاسک افزود: هنوز پایگاه اصلی مکران مشخص نیست و بخش مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در سفری به منطقه کار مطالعاتی خود را در این خصوص آغاز کردند. وی ادامه داد: این پدیده یک چشم انداز بسیار امیدوار کننده، شفاف و آینده درخشان برای شهرستانهای شرقی هرمزگان در پیش دارد که امیدواریم از حالت محلی خارج و درسطح بین المللی ارتقا پیدا کنند. استاندار هرمزگان تصریح کرد: بحث انتقال پایانه صادراتی نفت کشور به جاسک مطرح است که ما حدود یک ماه پیش قرار داد و تفاهم نامه آن برای ساخت مخازن 10 میلیون بشکه با بخش خصوصی داخلی را امضا کردیم.

همتی یاد آور شد: خط انتقال نفت با اعتبار 2 و نیم میلیارد دلار از منطقه خوزستان، بوشهر و خارک به جاسک می‌رسد که یک ابر پروژه و کم نظیر است. وی تصریح کرد: به موازات آن 3 پالایشگاه نفت سنگین در جاسک طراحی شده که 2 پالایشگاه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیر و همه مجوز‌ها واقدام‌ها اداری داخلی انجام شده است. به گفته استاندار هرمزگان ، هم اکنون این ستاد به دنبال تامین مالی از طریق فاینانس خارجی است که به بطور جدی هم پیگیر بوده تا ظرف امسال و سال آینده عملیات اجرایی آن شروع شود. استاندارهرمزگان افزود: قرار است قبل از آن عملیات اجرایی یک پالایشگاه 350هزار بشکه ای پترو پالایش با 14 محصول توسط بخش خصوصی ظرف 2 تا 3 ماه آینده آغاز شود. همتی گفت: برای توسعه جاسک برنامه اساسی در نظر گرفته شده است و باید این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای نظامی از جمله نیرو دریایی ارتش از وضعیت موجود خارج شود. شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.



  کد خبر : 6077
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :